OMS-fritid
OMS-fritid ordnar aktiviteter i Växjö kommun för dig som har en funktionsnedsättning.
Årsprogrammen med aktiviteter
för barn/unga och för vuxna
finns under rubriken Relaterade dokument.
Alla aktiviteter som ordnas av OMS-fritid
är fria från alkohol och droger.
Har du önskemål och frågor
så kan du kontakta oss.
Ring kommunen och be att få prata
med någon på OMS-fritid.
Missa inget kul - prenumerera på nyhetsbrevet
Om du vill ha koll på resor och annat roligt som händer på fritiden kan du prenumerera på OMS-fritids nyhetsbrev.
Då håller du dig uppdaterad och missar inget kul som händer!
Nyhetsbrevet är för dig med funktionsvariation och dina anhöriga.
Skriv din mejladress i rutan för att få nyhetsbrevet.
Resor och annat kul
Här kan du läsa
om vad som är aktuellt
den närmaste tiden.
Mötesplatser
Det finns tre (3) ställen i Växjö som
du kan gå till på din fritid
och träffa kompisar.
Det är mötesplats fritidsgården Furutå
Fredagshäng på BG
Mötesplatsen 37an.
Fritidsgården Furutå
Fritidsgården Furutå
är för ungdomar
med särskilda behov.
Nu öppnar vi fritidsgården igen
för dig som är mellan 13 och 25 år.
Onsdagen den 21/8 17.30-20.30
Vi kommer ha ett litet möte
där ni får komma med förslag på
vad ni vill ska hända på gården. Välkomna!
Är det första gången du besöker oss så ring gärna så kommer vi och möter upp vid dörren.
Fredagshäng på BG
För dig mellan 18 och 30 år.
Öppet fredagar ojämna veckor, 17.30-20.30.
Träffa dina kompisar, spela spel, snacka lite,
handla i kiosken eller häng bara i en soffa.
Du kommer när du kommer
och går när du vill!
Var: Liedbergsgatan 14, Växjö
När: Fredagar ojämna veckor
Tid: 17.30-20.30
Mötesplats Norra Esplanaden 37
Mötesplats 37an
För dig som är 21 år och äldre.
Möteplatsen är öppen:
lördagar klockan 18.00-21.00.
Anmäl dig till fritidsprogram via e-tjänst
Anmälan fritidsaktiviteter (e-tjänst) Länk till annan webbplats.
Anmälan studiecirklar (e-tjänst) Länk till annan webbplats.
Anmälan sommaraktiviteter (e-tjänst)
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se